Produkter
WK Byggtorg
FAQ - VANLIGA FRÅGOR & SVAR
I vår butik hittar ni både prima produkter (Alltså nytillverkat som säljs med fulla garantier som hos vilken bygghandlare som helst) och Outlet-produkter.
Outlet-produkterna är sådant som vi köpt upp stora partier av från leverantörer som av någon anledning inte kunnat säljas vidare, allt ifrån mindre skönhetsfel till felbeställningar. Det kan också vara konkurslager eller snickare och konsumenter som köpt fel, som vi köper in och säljer vidare.
Outlet betyder oftast att produkterna är helt nya i emballage, men kan även finnas mindre skavanker, fraktskador eller att delar saknar. Om något är fel på produkten så står det under produktbeskrivningen här på vår hemsida.
Vi köper in alla olika sorters varumärken, oftast svensktillverkade produkter i fin kvalitét.
Nej – vi lämnar inte garanti på det som säljs från vår Outlet, dock så får du gärna syna fönstret innan du köper det och vi säljer inte produkter som inte är funktionsdugliga och i gott skick. Dock hjälper vi dig självklart om du behöver komplettera med reservdelar så gott vi kan.
Tänk på att du MÅSTE göra en mottagningskontroll när vi levererar dina gods med fraktbolag. Syna godset när du tar emot det för att uppmärksamma eventuella fraktskador på emballaget och uppmärksamma föraren på detta. Fraktsedlarna måste skrivas under med notering om fraktskada.
Fotografera och anmäl det till oss med ditt kvitto på köpet inom 5 dagar från mottagen leverans. Tänk på att alla skador måste fotas INNAN du monterar dina produkter. Om du monterar en skadad produkt och sedan fotar en skada och det är möjligt att skadan kan ha uppstått vid montage så kan vi göra avslag på en reklamation.
Tänk på att alltid kontrollera skicket på dina produkter innan du river ut din gamla dörr/fönster.
Skadade produkter returneras till oss och vi förser dig med nya – alternativt ordnar vi med reparation av dina produkter. Kontakta oss så återkommer vi med åtgärd.